HomeWycieczka do Krakowa

Wycieczka do Krakowa

krakow 9W dniach 15- 19 maja uczniowie klasy VII szkoły podstawowej oraz klasy II i III gimnazjum ZSS w Korlinie pojechali na wycieczkę do Krakowa w ramach projektu „Korlino kulturą stoi” dofinansowanego przez Gminę Postomino, żeby uczestniczyć w Nocy Muzeów organizowanej w noc z osiemnastego na dziewiętnastego maja.

krakow 1

Pobyt w byłej stolicy  naszej ojczyzny rozpoczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta wraz z Rynkiem Głównym, Sukiennicami i Kościołem Mariackim oraz pieszą wędrówką Trasą Królewską prowadzącą od Placu Matejki, aż Wawel. Kolejnego dnia rankiem wyruszyliśmy na wzgórze. Zwiedziliśmy katedrę na Wawelu z grobami królewskimi i Kryptą Wieszczów Narodowych oraz Dzwon Zygmunta. Konieczne stało się wejście do Smoczej Jamy, w której rzekomo przebywa legendarny smok.

krakow 2

Po południu zobaczyliśmy Dom Jana Matejki mieszczący się przy ulicy Floriańskiej, a udostępniony zwiedzającym już w 1896 roku. Ogromne wrażenie na nas wywarły zgromadzone obrazy wielkiego mistrza i  pracownia malarska. Pod wieczór udaliśmy się do krainy rozrywki, żeby wspólnie przyjemnie spędzić czas grając w bowling. Ostatni dzień pobytu okazał się dniem obfitującym w wiele kulturalnych wydarzeń. Wizyta w Muzeum Podziemia Rynku okazała się niezapomniana. Odbyliśmy podróż w czasie, w której poczuliśmy atmosferę średniowiecznego rynku. To niezwykłe multimedialne widowisko, zgromadzone eksponaty oraz ekspozycje  przybliżyły życie codzienne ludzi w tamtych czasach oraz zabudowę architektoniczną miasta.

krakow 3

Po tak dużej dawce wrażeń udaliśmy się komunikacją miejską do Kopalni Soli „Wieliczka”. Podziemną Trasą Turystyczną zwiedziliśmy około 20 komór  solnych oraz słynną Kaplicę św. Kingi- podziemną świątynię, w której znajdują się m.in. płaskorzeźby ilustrujące wydarzenia z kart Nowego Testamentu oraz żyrandole sporządzone z solnych kryształków.

krakow 4

Po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy nocne zwiedzanie muzeów. Najpierw poszliśmy do Kamienicy Hipolitów, gdzie mogliśmy podziwiać mieszczańskie domostwo. W  Pałacu Krzysztofory obejrzeliśmy wystawę Cyberteka, a w Muzeum Farmacji – zgromadzone przedmioty związane z pracą laboratoryjną, meble, domową apteczkę Ignacego Łukasiewicza oraz przeróżne receptury na nietypowe schorzenia. W sobotę pożegnaliśmy Kraków i wróciliśmy do Korlina.

krakow 5

Wycieczka miała na celu kształtowanie postaw świadomego bycia w życiu kulturalnym, wskazywanie możliwości organizacji wolnego czasu, wprowadzenie młodego człowieka w świat kultury wysokiej. Poprzez wizyty w muzeach młodzież mogła stać się  aktywnym odbiorcą kultury.